Flyttar hemifrån

Nu är alla valpar tingade och kommer att flytta till helgen. Det kommer att bli väldigt tomt men samtidigt lite lugnare här hemma. Det är verkligen perfekt att ha valpkull denna årstiden kommer nog aldrig att ha någon kull mitt i vintern igen i alla fall.  Var länge i valet och kvalet om jag skulle behållt någon valp i kullen men kom till slut fram till att ändå 4 hundar just nu är fullt tillräckligt och det går ju faktiskt att para henne igen vid ett senare tillfälle. Jag vet i alla fall att Maja kommer att bli väldigt nöjd när de små busarna flyttar då hon tagit sig ur hundgården så fort hon fått chansen. Nu börjar hårdträning för Bella så att hon kan visa sig i utställningsringarna i gen om ett tag för det har jag saknat speciellt när man läser om alla som varit på utställningar hela sommaren vilket ju faktiskt hör till denna årstiden tycker jag. Bara packa husbilen och sticka i väg och träffa andra hund fanatiker. Ja vi ses väl igen om några månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0